Monday, March 31, 2008

reality tv

ok, the realities of life have hit me. prelims in a few months time. that means a levels too. considering how much i screw up terms, i really have to buck up. like seriously. thats not gonna be easy considering how slow my brain process information. i'm clueless as to how i should improve my grades. yup i'm feeling kinda like lost hope in myself i guess. like i'm so stupid. grrr. band's just gonna be more intensive. practise and practise and practise. turandot, paganini, charming asia and feng yang. what else? i cant remember. hmm.. persis is running through my head..

mcs drama is starting. well, i'm supposed to be the costume designer. erhmm.. ohk. and the music arrangement is.. omg. we have no clue about malay tradisional theatre whatsoever. oh, we'll manage. somehow.

i have decided. i wont go on with the operation even though its gonna deteriorate my condition. i dont care, i'm not gonna put the family kinship that i have to risk. just because of money. money. money. money. i just wanna help my parents lead a peaceful life in the future. thats all. the present probs and experiences have told me something. money isnt everything in life.

will i be able to endure all this? i dont know.

ok, so obviously i am stressed here.

ya allah, aku mohon kepada mu, ampunilah dosaku, dosa ibu bapa ku, keluargaku, guru-guruku and seluruh umat islam. ya allah, aku memohon kepada mu, ringankan lah bebanan yang sedang ibu bapa ku hadapi. aku bertuah mempunyai ibu bapa yang begitu menyayangiku, membelaiku, berkorban untuk ku. hanya kau sahaja yang tahu betapa susahnya mereka membesarkan aku dan adik-beradikku. murahkanlah rezeki keluargaku, berkatilah rezeki yang datang ya allah. permudahkanlah perjuangan ku ini sesungguhnya aku mahu menyenangkan hati mereka. memenuhi kewajipan ku sebagai seorang manusia di dunia ini sebagai hambamu. ya allah, terangilah hati ku ini supaya ilmu senang aku garap. berkatilah ilmu yang aku cari. berilah mereka-mereka yang berbuat salah kepada yang tidak bersalah dan dalam kesusahan balasan yang setimpalnya. sesuangguhnya kaulah yang maha adil lagi maha mengutahui. ya allah, sesungguhnya aku hanya seorang hambamu yang lemah, begitu lemah sehingga aku harus meminta dan memohon kepadamu, kabul kan lah doa ku ini.

time mug, mug, mug!!!!!!!!!!!!
chiao.

No comments: